SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil)

     
Název:
Name:
RV-20 SAS RV-20 SAS
Originální název:
Original Name:
RV-20 SAS
Kategorie:
Category:
těžký vyprošťovací automobil heavy recovery vehicle
Výrobce:
Producer:
VSS, s.r.o., Košice
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1998 ?
Obsluha:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Podvozek:
Chassis:
Tatra 816-6ZVP8T 32 400 8x8.1R
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
32315 kg 71242 lb
Celková délka:
Overall Length:
125881) mm 41ft 3.5in1)
Celková šířka:
Overall Width:
2768 mm 9ft 1in
Celková výška:
Overall Height:
3243 mm 10ft 8in
Světlá výška:
Ground Clearance:
380 mm 1ft 3in
Rozvor:
Wheelbase:
1650 mm - 3100 mm - 1450 mm 65in - 122in - 57 ⅛ in
Rozchod:
Track:
2042 mm - přední nápravy
2015 mm - zadní nápravy
80 ⅜ in - front axles
79 ⅜ in - rear axles
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Deutz BF8M 1015C
- vznětový, vidlicový, kapalinou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu
- počet válců: 8
- vrtání: 132 mm
- zdvih: 145 mm
- objem válců: 15 874 cm3
- maximální točivý moment: 2650 Nm při 1200-1400 ot/min
- maximální výkon: 400 kW při 2100 ot/min
Deutz BF8M 1015C
- liquid cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine
- number of cylinders: 8
- bore: 5.20 in
- stroke: 5.71 in
- swept volume: 968 cu in
- maximum torque: 1955 lb.ft at 1200-1400 rpm
- maximum power output: 536 hp (544 PS) at 1800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Twin Disc TD61-1175
- automatická
- počet rychlostí: 6 vpřed + 1 vzad
Twin Disc TD61-1175
- automatic
- number of speeds: 6 forward + 1 reverse
Spojka:
Clutch:
měnič točivého momentu Twin Disc 8-FLW-1754-1 Twin Disc 8-FLW-1754-1 torque converter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
100 km/h 62 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
~800 km ~497 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
45 ° 100 %
Boční náklon:
Side Slope:
30 ° 67 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,0 m 79in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24in
Brodivost:
Fording Depth:
1,25 m 49in
Nástavba:
Superstructure:
typ jeřábu:
- plně otočný, výkyvný typ, teleskopický – jednovýsuvný

operační úhel výkyvu výložníku: 0°-55°
teleskopický výsuv výložníku: 3 200 mm

maximální nosnost: 15 000 kg
nosnost při maximálním vyložení: 5 000 kg

minimální vyložení jeřábu: 2 150 mm
maximální vyložení jeřábu: 7 900 mm
maximální vyložení jeřábu s otočným nástavcem: 11 350 mm

hlavní naviják:
- bubnový, hydraulický s kotoučovou brzdou
- horizontální osa navijáku
- délka lana: 100 m
- tažná síla: 240 kN

pomocný naviják:
- délka lana: 300 m
- tažná síla: 8,2 kN

šířka s vysunutými opěrami: 4 900 mm
crane category:
- fully rotating, swinging, telescopic – single extension boom

boom elevation: 0°-55°
boom extension: 10 ft 6 in

maximum lifting capacity: 33 069 lb
lifting capacity with fully extended boom: 11 023 lb

minimum crane reach: 7 ft 1 in
maximum crane reach: 25 ft 11 in
maximum crane reach with fly jib: 37 ft 3 in

main winch:
- drum, hydraulic with disc brake
- horizontal winch axis
- cable length: 109 yd
- pull force: 53 954 lbf

auxiliary winch:
- cable length: 328 yd
- pull force: 1 843 lbf

width with extended outriggers: 16 ft 1 in
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) pochodová poloha, délka podvozku 9215 mm

přípojná hmotnost:
- na silnic: 65 000 kg
- v terénu: 25 000 kg
1) transport position, chassis length 30 ft 3 ft

gross trailer weight:
- road: 143 300 lb
- off-road: 55 116 lb
Zdroje:
Sources:
firemní materiály ZTS VVÚ Košice a.s.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-RV-20-SAS-tezky-vyprostovaci-automobil-t13198#550752 Verze : 0
RV-20 SAS


Ťažké vyslobodzovacie vozidlo RV-20 je postavené na podvozku Tatra 816. Vyznačuje sa veľkým krútiacim momentom a je vybavené stálym pohonom všetkých kolies, deličom krútiaceho momentu, 2 medzi nápravovými a 4 nápravovými uzávierkami diferenciálu, nezávislými závesmi výkyvných polonáprav, automatickou prevodovkou, systémom centrálneho dohusťovania pneumatík ovládaného z kabíny vodiča.


Žeriav bol vyvinutý špeciálne pre vojenské účely s oceľovými krytmi všetkých životne dôležitých častí. Plne otočný žeriav má teleskopicky výsuvné rameno o nosnosti 15 000 kg. 4 hydraulicky ovládané podpery sú počas činnosti žeriavu vo vysunutej polohe. Automatické vyrovnávacie zariadenie umožňuje činnosť žeriavu bez akéhokoľvek obmedzenia aj pri sklone terénu do 5°.


Vyslobodzovacie zariadenie pozostáva z hlavného navijaku, ktorý je vybavený 100 m oceľovým lanom. Maximálny ťah navijaku je 240 kN (24 500 kg). Hlavný navijak môže byť tiež použitý pre vlastné vyslobodenie z čelnej strany vozidla. Dozérová radlica umiestnená v prednej časti vozidla je určená pre odstraňovanie prekážok. Vozidlo je vybavené tiež pomocným navijakom s 300 m dlhým lanom o ťahu 8,2 kN.


Špeciálne zariadenie umiestnené v zadnej časti RV-20 umožňuje vlečenie vozidla so zavesenou a zdvihnutou prednou osou (sila zdvihu ke 130 kN). Vozidlo do hmotnosti 65 000 kg môže byť vlečené za RV-20 na tyči.


Rozmerná nadstavba umožňuje vezenie celej rady špecializovaných nástrojov a prípravkov pre vyslobodzovacie práce, náradie pre opravy vrátane súpravy na rezanie, brúsenie a zváranie, elektrocentrálu, alebo ďalšie zariadenia do celkovej hmotnosti 7 000 kg.


Vozidlo se účastnilo tendru na dodávku vyprošťovacích vozidel pro armádu Spojených arabských emirátů, který proběhl na přelomu tisíciletí. Ozbrojeným silám SAE však nakonec žádný RV-20 dodán nebyl.


Zdroj: www.kerametal.sk

SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) - www.kerametal.sk

www.kerametal.sk
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-RV-20-SAS-tezky-vyprostovaci-automobil-t13198#243155 Verze : 2
RV-20 SAS
SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) -


SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) -


SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) -


SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) -


SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) -


SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) -


SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) -


SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) -


URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-RV-20-SAS-tezky-vyprostovaci-automobil-t13198#159097 Verze : 0
RV-20 SAS při tahu samohybné houfnice G6 a cisternového automobilu CAV-12 Aqua.
SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) - www.kerametal.sk

www.kerametal.sk
SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) - www.kerametal.sk

www.kerametal.sk
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-RV-20-SAS-tezky-vyprostovaci-automobil-t13198#243156 Verze : 1
...
SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) - www.kerametal.sk

www.kerametal.sk
SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) - www.kerametal.sk

www.kerametal.sk
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-RV-20-SAS-tezky-vyprostovaci-automobil-t13198#243158 Verze : 0
RV-20 SAS s připojenou houfnicí G6 na veletrhu IDEX 2003.
SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) -


URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-RV-20-SAS-tezky-vyprostovaci-automobil-t13198#243954 Verze : 1
RV-20 SAS při zkouškách v poušti Spojených arabských emirátů.
SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) - www.militaryphotos.net

www.militaryphotos.net
SVK/CZE - RV-20 SAS (těžký vyprošťovací automobil) - www.militaryphotos.net

www.militaryphotos.net
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-RV-20-SAS-tezky-vyprostovaci-automobil-t13198#247394 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více