Valka.cz je oficiálním partnerem největšího vydavatelství military literatury Naše vojsko a časopisu Military Revue.

MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část


Autor :    Příspěvků : 46   Publikováno :    Shlédnuto : 20711

III. Služba v československém a českém letectvu

Přehled jednotlivých strojů:

Mig-21F-13

Číslo Zařazen Vyřazen Služba (od – do) Kam. Poznámky
0001       s Lámací zkouška ve VZLÚ.
0002 7.11.1963 1973 11/63- 11. slp s V roce 1973 prodán do Sýrie.
0003 7.11.1963 1965/66? 11/63- 11. slp s V polovině 60. tých let prav. zničen požárem u 1. slp.
0004 7.11.1963 1973 11/63- 11. slp s V roce 1973 prodán do Sýrie.
0005 7.11.1963   11/63- 11. slp s V roce 1992 ve VLU Prešov jako učební pomůcka. Poté dopravní muzeum Prešov.
0101 4.5.1964 1973 5/64- VSL 12/65- 9. slp s V roce 1973 prodán do Sýrie.
0102 6.4.1964 1973 4/64- 11. slp s V roce 1973 prodán do Sýrie.
0103 9.4.1964 1973 4/64- 11. slp-4/87 9. slp s 4/87 zrušen u 9. slp v Bechyni. Sešrotován v roce 1993.
0104 28.4.1964   4/64- 11. slp s V roce 1992 jako učební pomůcka ve VLU Prešov. V roce 1996 v Trenčíně.
0105 5.6.1964 3/1988 6/64- VSL 87/88-3/88 9. slp s, č+z Při SO okolo 1980 černo-zelená kamufláž. Zrušen 3/88 u 9. slp v Bechyni. Kabina předána do VLU Prešov jako učební pomůcka.
0106 15.5.1964 1973 5/64-73 1. slp s V roce 1973 prodán do Sýrie.
0107 10.7.1964   7/64- 11. slp s V roce 1992 jako učební pomůcka v Brně.
0108 10.7.1964 18.3.1970 7/64- VSL-3/70 9. slp s Havárie 18. 3. 1970 u 9. slp v Bechyni – kpt. Michal Škvarka.
0109 15.1.1965   1/65- 1. slp s V roce 1993 ve VLU Prešov jako učební pomůcka, v roce 1996 v Trenčíně.
0110 6.8.1964 7/1977-3/1988 8/64- VSL -7/77 9. slp s 8/64 pro předvádění na veřejnosti červený nátěr vrchních ploch. 7/77 shořel na stojánce u 9. slp v Bechyni. Fyzicky zrušen prav. až 3/88 tamtéž.
0111 9.9.1964 26.9.1964 9/64-9/64 11. slp s 26. 9. 1964 sestřelen omylem sovětským stíhačem při “čajce” do NDR. Pilot pplk. Václav Ohem se katapultoval.
0201 12.10.1964 12/1988 10/64- 11. slp 1988-12/88 5. slp s 16. 12. 1988 prodán do Maďarska. Odtud dále do USA do muzea na Mc Clellan AFB.
0202 13.11.1964   11/64- 11. slp 5. slp s  
0203 15.1.1965 3/1988 1/65- 11. slp 1. slp 85/88-3/88 9. slp s Při revizi upraven na fotoverzi. Na začátku 80. tých let dostal černo-zelenou kamufláž. Zrušen u 9. slp v Bechyni 3/1988, byl zde sešrotován.
0204 15.1.1965   1/65- 11. slp s 26. 2. 1965 poškozen při přistání v Českých Budějovicích. V roce 1990 jako učební pomůcka ve VLU Prešov.
0205 15.1.1965 1990/91 1/65- 1. slp s Zlikvidován ve VLU Prešov v letech 1990-91.
0206 26.2.1965 27.4.1978 2/65- 1. slp-4/78 4. slp s Katastrofa dne 27. 4. 1978 u 4. slp v Pardubicích. Zahynul por. Pavel Málek.
0207 31.3.1965 12/1988 3/65- VSL 87/88-88 9. slp s Na začátku 80. tých let během SO černo-zelená kam. V roce 1988 prodán do Maďarska.
0208 22.10.1965 27.6.1987 10/65- 1. slp-6/87 4. slp s Na začátku 80. tých let během SO černo-zelená kam. Katastrofa dne 27. 6. 1987 u 4. slp v Pardubicích. Zahynul por. Petr Hajda.
0209 3.5.1965 3/1988 5/65- VSL 85/88-3/88 9. slp s Na začátku 80. tých let během SO černo-zelená kam. 3/1988 zrušen u 9. slp v Bechyni, tamtéž sešrotován.
0210 5.4.1965   4/65- VSL 1. slp s  
0211 5.4.1965 27.4.1967 4/65- VSL s Katastrofa dne 27. 4. 1967 u VSL v Mladé. Zahynul pilotní žák ppor. Jaroslav Kohout.
0212 5.4.1965 1988 4/65- VSL 5. slp 87/88-88 9. slp s Zrušen v roce 1988 u 9. slp v Bechyni. Vrak přesunut do depozitáře LM Kbely.
0213 5.4.1965 1973 4/65- VSL 67- 4. slp s V roce 1973 prodán do Sýrie.
0214 12.7.1965 1973 7/65- VSL 12/65- 9. slp s V roce 1973 prodán do Sýrie.
0215 3.5.1965 23.8.1965 5/65- VSL 5-8/65-8/65 4. slp s Havárie dne 23. 8. 1965 u 4. slp v Pardubicích. Pilot mjr. Vladimír Starý.
0216 14.5.1965 28.10.1970 5/65- VSL - 10/70 9. slp s Havárie dne 28. 10. 1970 u 9. slp v Bechyni. Pilot mjr. Václav Kvítek.
0217 31.5.1965   5/65- 4. slp 5. slp s  
0218 6.5.1965 27.3.1968 5/65-3/68 4. slp s Havárie dne 27. 3. 1968 u 4. slp v Pardubicích. Pilot npor. Jaroslav Eichelman, srážka s č. 0503.
0219 9.6.1965 10.7.1969 6/65-7/69 4. slp s Havárie dne 10. 7. 1969 u 4. slp v Pardubicích. Pilot kpt. Miroslav Hudec.
0220 9.6.1965 16.12.1988 6/65- 4. slp 88-12/88 5. slp s 16. 12. 1988 prodán do Maďarska.
0301 10.7.1965 12/1988 7/65- 4. slp 12/65- 9. slp 11/85- 4. slp 88-12/88 9. slp s Zrušen u 9. slp v Bechyni 12/1988. Prodán do Maďarska. Odtud dále do USA na Wright-Patterson AFB v Ohiu. Dostal “vietnamskou” kamufláž s č. 5063.
0302 10.7.1965 1973 7/65- 4. slp 12/65- 9. slp s V roce 1973 prodán do Sýrie.
0303 12.7.1965 1.4.1985 7/65- VSL 12/65-4/85 9. slp s Letoun působil u akrobatické skupiny “Box” u 9. slp. Katastrofa dne 1. 4. 1985 u 9. slp v Bechyni. Zahynul mjr. Jindřich Hašlar.
0304 12.7.1965 4/1989 7/65- VSL 12/65- 9. slp 11/85-4/89 4. slp s 4/1989 od 4. slp do LOK jako památník.
0305 26.7.1965   7/65- VSL 1. slp s Depozitář LM Kbely
0306 13.8.1965 6/1986 8/65-VSL 12/65-6/86 9. slp s Zrušen u 9. slp v Bechyni 6/1986. Používán v akrobatické skupině “Box.” Kabina po zrušení předáno do LM Kbely.
0307 27.9.1965 21.3.1991 9/65- 1. slp -3/91 1. lšp s 21. 3. 1991 přesun od 1. lšp do Vodochod (pilot Kment). Zde zlikvidován 19. 5. 1993.
0308 7.9.1965 6.1.1966 9/65- VSL 12/65- 9. slp s Havárie dne 6. 1. 1966 u 9. slp v Bechyni. Pilot kpt. Karel Sukup.
0309 8.9.1965 1989 9/65- VSL 12/65- 9. slp74- 1. slp 79-89 9. slp s U 9. slp létal v akrobatické skupině “Box.” V roce 1989 přelétnut do Pardubic pro uvažované muzeum. 1991 převzat LM Kbely, ponechán v PCE. Nyní v Air Park Zruč u Plzně.
0310 8.9.1965 3/1988 9/65- VSL 12/65-3/88 9. slp s U 9. slp létal v akrobatické skupině “Box.” V Bechyni zrušen 3/1988, prodán Aeroklubu Sobě- slav. Odtud 9. 8. 1993 do muzea v Bad Ischl.
0311 27.9.1965 18.5.1971 9/65-5/71 1. slp s Havárie dne 18. 5. 1971 u 1. slp v Českých Budějovicích. Pilot por. Vladimír Havel.
0312 1.10.1965 1988 10/65- VSL 12/65- 9. slp 11/85-88 4. slp 88-88 9. slp s U 9. slp létal v akrobatické skupině “Box.” V roce 1988 v Bechyni zrušen. Jako památník na podsta- vec v Líních. Poté Air Park Zruč.
0313 6.10.1965   10/65- VSL s Nyní depozitář LM Kbely.
0314 12.10.1965 17.1.1990 10/65- 9. slp 11/85-6/89 4. slp 6/89- 5. slp s Od 4. slp k 5. slp předán na zrušení. Ještě 17. 1. 1990 letoun přelétnut plk. Hlavničkou (Vodocho-dy?) s určením k prodeji. Definitivně zrušen 15. 11. 1992. Poté údajně jako školní pomůcka v Košicích.
0315 1.11.1965   11/65-74 1. slp s  
0316 27.12.1965 1991 12/65- 9. slp 1. slp 79-11/85 9. slp 11/85-6/89 4. slp 6/89-90 5. slp 90-91 1. lšp s U 9. slp létal v akrobatické skupině “Box.” Od 4. slp předán 6/89 k 5. slp na zrušení, ale ještě předán 90 do Přerova. Zlikvidován v Přerově v roce 1992. Pravděpodobně tento letoun nosil u 9. slp v Bechyni po nějaký čas kresbu čerta s vidlemi na levé straně přídě.
0317 26.11.1965 20.3.1991 11/65- 1. slp-3/91 1. lšp s 20. 3. 1991 odlet z Přerova do Vodochod (plk. Hlavnička). Zde zlikvidován 26. 5. 1993.
0318 26.11.1965 20.7.1967 11/65-7/67 1. slp s Havárie dne 20. 7. 1967 u 1. slp v Českých Budějovicích. Pilot kpt. Ladislav Zika.
0319 22.12.1965   12/65- 11. slp s  
0320 22.12.1965 25.11.1968 12/65-11/68 11. slp s Havárie dne 25. 11. 1968 u 11. slp v Žatci. Pilot mjr.Jaroslav Novák.
0321 22.12.1965 9.7.1968 12/65-7/68 9. slp s Havárie dne 9. 7. 1968 u 9. slp v Bechyni. Pilot mjr. Josef Diblík.
0401 22.12.1965   12/65- VSL 5. slp 9. slp s  
0402 20.6.1966 22.9.1981 6/66- VZS-031-9/81 5. slp s Prototyp fotoverze “FR” s kontejnery pod křídly. Havárie dne 22. 9. 1981 u 5. slp v Líních. Pilot pplk. Josef Švejda (exploze FAB-100 za letu).
0403 10.3.1966 6/1986 3/66- 11. slp 68-6/86 9. slp s U 9. slp létal v 60. tých letech u akrobatické skupiny “Box.” 6/86 tamtéž zrušen.
0404 12.4.1966 8.6.1979 4/66- 11. slp -6/79 1. lšp s Havárie dne 8. 6. 1979 u 1. lšp v Přerově. Pilot Jiří Pohnán. Srážka s č. 0405.
0405 18.3.1966 8.6.1979 3/66- 11. slp-6/79 1. lšp s Havárie dne 8. 6. 1979 u 1. lšp v Přerově. Pilot posluchač Zdeněk Bielik. Srážka s č. 0404.
0406 1.4.1966 22.3.1991 4/66- 11. slp-3/91 1. lšp s 22. 3. 1991 odsun od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pilot Beneš ). Zde zlikvidován 24. 8. 1993.
0407 1.4.1966   4/66- 11. slp 2/67-3/73 8. slp 3/73- 4. slp 5. slp s Od 4. slp z Pardubic předán k 5. slp do Líní prav. v letech 1988-89 na zrušení. Později určen k pro-dej i. Zrušen 15. 11. 1992.
0408 12.4.1966 27.3.1991 4/66- 11. slp -3/91 1. lšp s 27. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vo-dochod (pilot Kment). Zde zlikvidován 25.5.1993.
0409 12.4.1966 20.8.1968 4/66-8/68 11. slp s Havárie dne 20. 8. 1968 u 11. slp v Žatci. Pilot kpt. Ladislav Valentin.
0410 12.4.1966 27.3.1991 4/66- 11. slp 79-10/85 9. slp 10/85-5/89 4. slp 5/89-3/91 1. lšp s U 9. slp v Bechyni působil v akrobatické skupině “Box.” 27. 3. 1991 přelet od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pilot Beneš). Zde zlikvidován 25. 5. 1994.
0411 30.4.1966 21.3.1991 4/66- 1. slp-11/85 9. slp 11/85-5/89 4. slp 5/89-3/91 1. lšp s 21. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pilot Sýkora). Zde zlikvidován k 24. 8.1993.
0412 28.4.1966   4/66- 1. slp 5. slp s Na začátku 80. tých let dostal při SO černo-zelenou kam. V 90. tých letech prav. v LO Trenčín, kde byl zřejmě také zlikvidován.
0413 12.5.1966 25.11.1968 5/66-11/68 1. slp s Katastrofa dne 25. 11. 1968 u 1. slp v Českých Budějovicích. Zahynul pilot npor. František Kvapil.
0414 12.5.1966 11/1990 5/66- 1. slp s Zrušen 11/1990 v Prešově.
0415 31.5.1966 19.11.1975 5/66- 1. slp-11/75 1. lšp s Havárie dne 19. 11. 1975 u 1. lšp v Přerově. Pilot mjr. Milan Pecha.
0416 31.5.1966 22.3.1991 5/66- 1. slp-11/83 9. slp 11/83- 5. slp-3/91 1. lšp s 9/1974poškozen u 1. slp při vzletu, opraven. 22. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pilot Šenk). Při rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem dne 9. 6. 1993 na Sliač.
0417 8.6.1966 22.3.1991 6/66- 1. slp-3/91 1. lšp s 22. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pilot Valchař). Zde zlikvidován 24. 8.1993.
0418 8.6.1966 1991 6/66- 1. slp-91 1. lšp s V roce 1991 vyřazen od 1. lšp v Přerově. 12/1992 zrušen tamtéž. Poté jako učební pomůcka v Mošnově.
0419 8.7.1966   7/66- VSL 1. slp 5. slp s  
0420 8.7.1966 27.3.1991 7/66- VSL 1. slp-3/91 1. lšp s 27. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pilot Pavlíček). Při rozdělení ČSFR při- dělen na Slovensko. Odsun 25. 6. 1993 vlakem na Sliač.
0501 11.7.1966 21.3.1974 7/66-3/74 1. slp s Havárie dne 21. 3. 1974 u 1. slp v Českých Budějovicích. Pilot mjr. Miroslav Martenek.
0502 11.7.1966 22.3.1991 7/66- 1. slp-3/91 1. lšp s 22. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pilot Sýkora). Při rozdělení ČSFR při- dělen na Slovensko. Odsun 9. 6. 1993 vlakem na Sliač.
0503 27.8.1966 27.3.1968 8/66-3/68 4. slp s Katastrofa dne 27. 3. 1968 u 4. slp v Pardubicích. Zahynul pilot mjr. Václav Hejda, srážka s č. 0218.
0504 27.8.1966 12/1988 8/66- 4. slp-12/88 9. slp s 12/1988 zrušen u 9. slp v Bechyni.
0505 27.8.1966 27.5.1988 8/66- 4. slp-5/88 5. slp s 22. 9. 1981 poškozen za letu explozí FAB-100 z letounu č. 0402. Pilot por. Jan Herzig s letounem přistál. Dne 27. 5. 1988 poškozen při nouzovém přistání v Líních. Pilot mjr. Václav Hosnédl. Opravitelný, ale byl zrušen.
0506 27.8.1966   8/66- 4. slp 5. slp s V 90. tých letech v LO Malešice, prav. dosud.
0507 8.9.1966 1988 9/66- 4. slp 5. slp s U 5. slp použit prav. v první polovině 80. tých let k požárnímu cvičení. Poté již samozřejmě nelétal. Fyzicky zrušen až v roce 1988.
0508 8.9.1966 30.11.1966 9/66-11/66 4. slp s Katastrofa dne 30. 11. 1966 u 4. slp v Pardubicích. Zahynul pilot kpt. Jaroslav Toman.
0509 22.10.1966 27.5.1969 10/66-5/69 4. slp s Havárie dne 27 5. 1969 u 4. slp v Pardubicích. Pilot por. Jaroslav Crha.
0510 22.10.1966 10.10.1967 10/66-10/67 4. slp s Havárie dne 10. 10. 1967 u 4. slp v Pardubicích. Pilot kpt. Miroslav Hudec.
0511     10/66- VSL s  
0512 10.10.1966   10/66- VSL 1. slp s Později učební pomůcka VAAZ Brno na letišti Brno-Slatina.
0513 11.11.1966 11.1.1990 11/66- 4. slp 5. slp s Poslední let 11. 1. 1990 (snad u 5. slp). 25. 6. 1990 návrh na zrušení u 32. LVO. Zrušen v Přerově 25. 1. 1991.
0514 31.10.1966 8/1989 10/66- 4. slp 5. slp s 8/1989 do leteckého muzea v Kunovicích. Zde dosud.
0515 17.11.1966   11/66- 11. slp s 1992/93 ve VLU Prešov jako učební pomůcka.
0516 27.3.1991   11/66- 11. slp -10/85 5. slp 10/85-5/89 4. slp 5/89-3/91 1. lšp s 27. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pilot Doležal). Při rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. Odsun na Sliač vlakem dne 25. 6. 1993.
0517 21.12.1966 1989? 12/66- 11. slp 1. lšp   Zrušen prav. 1989 u 1. lšp v Přerově. Poté památník u kasáren v Želatovicích. Od 1994 umístěn na základně v Přerově.
0518 21.12.1966 21.3.1991 12/66- 11. slp-3/91 1. lšp s 21. 3.1991 přelétnut od 1. lšp v Přerově do Vodochod (pilot Horký). Při rozdělení ČSFR přidě- len na Slovensko. Odsun vlakem na Sliač dne 9. 6. 1993.
0519 12.1.1967 18./14.6.68 1/67-6/68 8. slp s Katastrofa dne 18./14. 6. 1968 u 8. slp v Mošnově. Zahynul pilot por. Milan Vrtěl.
0520 30.12.1966   12/66- 1. slp-5/89 4. slp 5/89- 5. slp   5/1989 od 4. slp z Pardubic k 5. slp do Líní na zrušení. Určen k prodeji. Později předán do Tech. muzea v Brně. Uložen v depozitáři Líšeň.
0601 30.12.1966 25.9.1969 12/66- 1. slp-9/69 4. slp s Havárie dne 25. 9. 1969 u 4. slp v Pardubicích. Pilot kpt. Václav Jaroš.
0602 17.2.1967   2/67- 8. slp s V 90. tých letech v Air Park Zruč.
0603 21.3.1967   2/67- 8. slp   V 90. tých letech v Air Park Zruč. Prodán v roce 1996 do muzea v Bad Ischl v Rakousku.

Obsah   Následující stránka



Komentáře via Facebook (nutná registrace na FB)

Komentáře via Disqus (moderovaná diskuse, bez nutnosti registrace)


comments powered by Disqus

Původní diskuse (není již možné vkládat nové komentáře)

Zobraz komentáře (2) / starý systém


Tato stránka byla zobrazena : 20711 krát


 
 
    
Ošklivý sup