Cvičení armád Varšavské smlouvy Štít 2003

Autor : Jiří Kaufner 🕔09.02.2003 📕14.377

V pátek 31.1.2003 kolem dvanácté hodiny proběhla porada řidičů. Byla provedena poslední změna trasy kvůli sněhové kalamitě. Rozhodlo se o trase po hlavních silnicích přes Plzeň namísto objíždění po vedlejších komunikacích.

V jednu hodinu odjezd první části kolony a ve dvě hodiny odjezd druhé části kolony směr Plzeň. Obě kolony měly sraz  za Plzní na odpočívadle, kde se připojily i vozy kluků z Plzně. Poté se vyrazilo směr Stříbro, z hlavní jsme uhnuly na Pňovany. Část kolony však odbočku přejela a muselo se čekat až dojedou. Celá kolona čekala u krajnice vedlejší cesty, což se vymstilo. Tatra 111 při následném rozjíždění sklouzla po uježděné vrstvě sněhu do příkopu, což znamenalo další zdržení s vyprošťováním. Vyproštění bylo provedeno vlastními silami (Praga V3S) a trvalo cca. 20 minut. Do místa určení pro první den, obce Čerňovice, jsme dorazili až za tmy. Na stavění polní klubovny (vojenského stanu) se svítilo autama. Po dostavění klubovny se provedlo vyhodnocení dne a poté se při hře na kytaru sedělo, zpívalo a debatovalo do pozdních nočních hodin.

V sobotu v osum hodin ráno byl vyhlášen nástup na rozcvičku. Ústroj byla do půl těla při přibližně 10-ti stupních pod nulou. Následovala snídaně , pěší přesun k přehradě Hracholusky a zpět a zbourání polního tábora. Po roztažení několika automobilů se vyrazilo na cestu. Tentokráte se jelo na hrad Gutštejn a do obce Cebiv, která byla určena jako cíl pro druhý den. Cesta vedla i velice náročnými úseky. V některých úsecích jsme projížděly 20 cm sněhu jako první. V Cebivi jsme rozvinuli tábor na kraji obce a navštívili místní restauraci, kde jsme měli sraz s našim velitelem, který měl pro nás připraveno několik aktualit a PŠM (politické školení mužstva). Bylo také předem domluveno 45 gulášů a kapela pro rozveselení zmrzlých obličejů. Návštěva restaurace se protáhla a v nočních hodinách, když už začínalo přituhovat jsme se rozešli a uložily ve svých automobilech.

Ráno, po noci s 22-ti stupňovým mrazem, bylo krušné. Rozcvička byla zrušena a po krátké snídani se začalo připravovat na cestu. Bez problému nastartovalo pouze  5 automobilů, s problémama 1 a zbytek se roztahoval. Cestou k domovu jsme se stavěly ještě v obci Úterý, kde proběhlo rozloučení a vyhodnocení cvičení.
Účast na cvičení byla hojná cca 45 lidí, 14 automobilů a jeden vlek. Počasí bylo nádherné a mrazivé. Během cvičení nikdo neumrzl a dotaženo na tyči bylo pouze jedno vozidlo.


Seznam vozů:
Praga V3S PAD   3ks
Praga V3S štábní klub  1ks
Tatra 111 valník   2ks
Tatra 805 Třinec   2ks
Tatra 805 velitelské pracoviště 1ks
Tatra 805 řízení letového provozu 1ks
Zil 131  radio    1ks
Gaz 69     1ks
Vlek-štábní pracoviště   1ks
Vaz – TAI    1ks
UAZ sanita    1ks


KLUB VOJENSKÉHO MUZEA
Na demarkační linii v Rokycanech











Autor : Jiří Kaufner 🕔09.02.2003 📕14.377

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře