Lloyd 40.08

     
Název:
Name:
Lloyd 40.08 Lloyd 40.08
Originální název:
Original Name:
Lloyd 40.08
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.1916 Ungarische Lloyd Flugzeug und Motorenfabrik AG, Aszód /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1916
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4-5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
trojplošník triplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4840 kg 10670 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
23,26 m 76ft 3,75in
Délka:
Length:
9,55 m 31ft 3,98in
Výška:
Height:
5,01 m 16ft 5,24in
Plocha křídla:
Wing Area:
110,00 m2 1184.03 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
1x Austro-Daimler AD12 o výkonu 221 kW/300 kW
2x Austro-Daimler AD6 série 17000 o výkonu 118 kW/160 k
1x Austro-Daimler AD12, power 296 hp
2x Austro-Daimler AD6 series 17000, power 158 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
plánováno 200 kg pum planned 440 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: požadováno 6 hodin -
Zdroje:
Sources:
GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
http://www.wwiaviation.com/Lloyd.html
URL : https://www.valka.cz/Lloyd-40-08-t66002#233834 Verze : 0
Prototyp bombardovacího trojplošníku Lloyd 40.08

Prototyp vznikl na základě požadavku LFT (Luftfahrtruppen) na vývoj moderního a výkonného bombardéru poháněného třemi motory. V srpnu 1915 byly osloveny firmy Lloyd, Oeffag a Phönix, kterým byly poskytnuty prostředky ke zkonstruování dvou prototypů bombardovacích trojplošníků. Stroj měl být poháněn jedním silnějším motorem v hlavním trupu a dvěma slabšími motory v postraních trupech. Dalším požadavkem byla nosnost 200 kg bomb a vytrvalost 6 hodin. Obrana letounu měla být zajištěna celkem čtyřmi kulomety, dva měly být v hlavním trupu a dva ve vedlejších trupech.

V lednu 1916 dodala firma Lloyd jako první výkresovou dokumentaci a specifikace dvou bombardovacích trojplošníků nazvaných Luftkreuzer I (typ LK I), pozdější Lloyd 40.08, a Luftkreuzer II (typ LK II), pozdější Lloyd 40.10. Stroj 40.08 byl dokončen 20. června 1916 a byl připraven k motorovým zkouškám na letišti v Aszódu. Ve startovní poloze byl letoun shledán těžký na nos a těžiště stroje bylo posazeno příliš vysoko. Během pozemních pojezdových zkoušek došlo k drobnému poškození přídě letadla, když se po uvolnění lan letoun převrátil na příď. Proto byla přepracována podvozková část - byla přidána třetí podvozková noha pod příď letadla. Po zapracování konstrukčních úprav v Aspernu byl letoun připraven v říjnu 1916 k prvnímu vzletu. Stroj měl pilotovat Oberleutnant Antal Lányi-Lanczendorfer. Neexistuje důkaz o tom, že by se letoun vznesl do vzduchu. Na začátku listopadu Flars (Fliegerarsenal) konstatoval, velké obtíže při letových zkouškách a začalo se uvažovat o snížení množství nesených bomb v zájmu snížení celkové vzletové hmotnosti letounu. Práce na vývoji sice probíhaly dále, ale již ve značně omezené podobě. V prosinci doporučil Flars namontovat na podvozek dodatečné masivní ližiny. Tyto byly umístěny za hlavní podvozková kola a zároveň došlo k odstranění ostruh pod ocasními plochami. Tato úprava byla realizována patrně v únoru 1917. V březnu byla podána žádost na přepracování letounu, byla však zamítnuta načež došlo k zastavení všech prací na vývoji letounu Lloyd 40.08 a kostra letadla byla uskladněna. V lednu 1918 byl vydán rozkaz k převezení zbytků letadla k likvidaci do Chebu.

Konstrukčně byl letoun navržen a postaven jako trojtrupý trojplošník nestejného rozpětí křídel. Horní křídlo mělo rozpětí 23,26 metrů a šířku 2,40 metrů, prostření délku 22,38 metrů a šířku 2,20 metrů a rozpětí spodního křídla činilo 16,84 metrů při šířce 2,00 metrů. Křídla byla potažena dýhou vyleštěnou do vysokého lesku. Prostřední křídlo bylo přichyceno ke spodní části hlavního trupu, horní a dolní bylo neseno systémem vzpěr a výztuh. Mezera mezi dvěma horními křídly byla 2,10 metru a mezi dvěma spodními 1,75 metru. Celková nosná plocha činila 110 čtverečních metrů. Pod hlavním trupem mezi horním a dolním křídlem byla umístěna aerodynamicky tvarovaná gondola, ve které mělo byt pravděpodobně (podle oken) stanoviště bombometčíka. V hlavním trupu byl umístěn dvanáctiválcový motor Daimler o výkonu 300 koňských sil, který poháněl dřevěnou dvoulistou tlačnou vrtuli. V přední značně převýšené části bylo stanoviště dvou střelců, kteří měly vynikající výhled do všech stran. Horní hrana střeleckého stanoviště byla totiž umístěna přibližně ve stejné rovině jako horní křídlo. Toto střelecké stanoviště bylo taktéž vybaveno oknem. V prvním provedení přídě bylo okno obdélníkového tvaru se zaoblenými rohy, po úpravách podvozku má okno v přídi již kruhový tvar. Za pracovištěm střelců byl pod horním křídlem umístěn kokpit pilota, kterému “střelecká věž″ bránila v přímém výhledu vpřed. Vedlejší trupy byly vytvořeny modifikací trupu letounu Lloyd C.II. V každem z nich byl namontován šestiválcový motor Daimler o výkonu 160 koňských sil, pohánějící tažnou dvoulistou dřevěnou vrtuli. Obě vrtule se otáčely stejným směrem. V každém z vedlejších trupů byl za odtokovou hranou křídla kokpit pro střelce. Ocasní plochy byly tvořeny dvěma horizontálními křídly a čtyřmi vertikálními plochami umístěnými mezi záděmi vedlejších trupů. První verze podvozku byla složena ze dvou hlavních podvozkových noh, na každé z nich byla čtyři kola s drátěným výpletem a dvojice ostruh pod ocasními plochami. Postupně byla přidána přední podvozková noha rovněž se čtyřmi koly umístěná na šikmém vpřed směřujícím nosníku a pomocné dřevěné ližiny za hlavními podvozkovými koly a naopak byly odstraněny záďové ostruhy.

I jako prototyp nesl stroj výsostné znaky Rakousko-Uherska. Černé rovnoramenné tlapaté kříže v bílém poli byly umístěné na špici stroje, na vnějších stranách vedlejších trupů, na obou stranách vnějších vertikálních ocasních ploch a na spodní straně dolních křídel. Umístění na horní ploše horního křídla lze předpokládat, z fotografií však není patrné. Vojenské označení 40.08 bylo provedené černou barvou pod oknem předního stanoviště střelců na centrálním trupu.

Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
URL : https://www.valka.cz/Lloyd-40-08-t66002#234461 Verze : 1
Fotografie převzata ze serveru air.wz.cz.
Lloyd 40.08 -


URL : https://www.valka.cz/Lloyd-40-08-t66002#233835 Verze : 0
http://strangernn.livejournal.com/970049.html

Lloyd 40.08 -


URL : https://www.valka.cz/Lloyd-40-08-t66002#511267 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více