Megaopravy 10 Vlečný člun

Autor : Z1 Televize 🕔19.04.2010 📕9.095

Podobné články

Další články autora

Když je něco hodně velké a hodně rozbité je tu Sean Riley s televizním štábem, aby Vám ukázal, jak se to opravuje. Tentokrát hurikán vyvrhl na břeh desítky lodí různých velikostí. Všechny je potřeba buď zrušit, nebo vrátit zpět na vodu. Jako první ty, které ohrožují bezpečnost lodní dopravy. Jak se to dělá? Dívejte se.

 

Mississippi je už po staletí jednou z nejdůležitějších dopravních tepen ve Spojených státech. Přepravují se po ní miliony tun rozměrných nákladů. Obilí, ocel, uhlí, písek - 3700 kilometrů z Minnesoty až do Mexického zálivu.

Řeka dává práci statisícům lidí. Občas jim práci zkomplikuje matka příroda. Hurikán Gustav, který udeřil na pobřeží Spojených států, vyhodil na břeh desítky lodí všech typů. Jednou z nich je 300tunový vlečný člun.

Rozměrově patří k těm menším, ale prorazil vlnolam a skončil na břehu. S každou další bouří hrozí, že se člun utrhne. Kdyby k tomu došlo, hrozí, že driftující člun poškodí most nebo zablokuje kanál spojující New Orleans s Mississippi.

Člun je potřeba zvednout nad vlnolam a vybudovat rampu, po které sklouzne do vody bez toho, že by došlo k proražení dna ostrými profily vlnolamu. Člun nesklouzne sám – vpředu ho bude tahat remorkér, vzadu tlačit buldozer.

Vodní cesta vyžaduje údržbu, jako kterákoli jiná dopravní komunikace. Největší problémy představuje bahno, které se usazuje v zákrutech řeky. Posádky sacích bagrů vedou nekonečný boj s usazeninami, aby udrželi plavební kanál splavný.

V tomto boji se jim snaží pomoci ženisté, kteří zpevňují dno speciálně vyráběnými betonovými rohožemi. Na jejich výrobu slouží plovoucí linka, kde se rohože spojují a ukládají na dno.


Podobné články

Další články autora

Autor : Z1 Televize 🕔19.04.2010 📕9.095

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře