Lavočkin La-7TK

Lavochkin La-7TK
Лавочкин Ла-7TK
     
Název:
Name:
Lavočkin La-7TK Lavochkin La-7TK
Originální název:
Original Name:
Лавочкин Ла-7ТК
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Moskevský letecký závod č. 381, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10
První vzlet:
Maiden Flight:
25.07.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2711 kg 5977 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3280 kg 7231 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,80 m 32ft 1,82in
Délka:
Length:
8,67 m 28ft 5,33in
Výška:
Height:
2,54 m 8ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,59 m2 189.34 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov AŠ-82FNV s dvoma turbokompresormi TK-3
třílistá stavitelná vrtule VIŠ-105V
Shvetzov ASh-82FNV with two turbo compressors TK-3
three-bladed variable-pitch propeller VISh-105V
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
676 km/h v 8000 m 420 mph in 26247 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
km/h v m mph in ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18,5 m/s 3641.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
min do m min to ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11800 m 38714 ft
Dolet:
Range:
650 km 403.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x 20 mm kanón ŠVAK 1x 20 mm automatic cannon ShVAK
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
prototyp výškovej verzie La-7 prototype of high-altitude version of La-7
Zdroje:
Sources:
Якубович, Н.: Самолеты С.А.Лавочкина, Русавиа
Шавров, В.Б.: История конструкций самолетов в СССР 1938-1950 гг.
Симаков, Б.Л.: Самолеты страны Советов 1917-1970

Lavočkin La-7TK - zdroj:www.airwar.ru

zdroj:www.airwar.ru
Lavočkin La-7TK - zdroj:www.airwar.ru

zdroj:www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-7TK-t45640#177996 Verze : 1
Príkaz na výrobu desiatich výškových La-7 dostala Lavočkinova konštrukčná kancelária od Ľudového komisariátu pre letecký priemysel (НКАП) dňa 6.6.1944. Ako motory mali byť použité osvedčené Švecovove AŠ-82FN (АШ-82ФН) doplnené o dva turbokompresory TK-3 (ТК-3), vyvinuté v Centrálnom inštitúte leteckých motorov (ЦИАМ). Vzniknutá konštrukcia dostala továrenské označenie 116 (изделие 116) a vojenské La-7TK, kde písmená TK znamenali použitie motora s turbokompresorom (turbokompressornyj/турбокомпрессорный). Na rozdiel od sériových stíhačiek vybavených vrtuľami VIŠ-105 (ВИШ-105) boli na La-7TK použité vrtule VIŠ-105V (ВИШ-105В), kde písmeno V označovalo, že ide o výškové vrtule (Vysotnyj/высотный). Súčasne bola výzbroj zredukovaná z pôvodných troch na jeden 20 mm kanón ŠVAK.

Podnikové skúšky prebiehali od júla do augusta 1944, prvý let so zapnutými turbokompresormi prebehol 25.7.1944. Počas nich bolo zistené, že montážou turbokompresorov sa zvýšila rýchlosť stíhačky vo výške 8 000 metrov na 676 km/h, zatiaľ čo sériová La-7 takúto rýchlosť dosahovala maximálne v 6 000 metroch. O 1 000 metrov sa zväčšil aj dostup stroja - z doterajších 10 800 m na 11 800 m.

Po jedenástich letových dňoch bol prototyp La-7TK preletený z Gorkého do Moskvy, kde mal absolvovať testy v aerodynamickom tuneli v CAGI. Tieto sa však pretiahli až na štyri mesiace a skončili na prahu roku 1945. Navyše bol prototyp pri havárii v júni 1945 zničený a preto bol postavený druhý stroj tohto typu. S týmto však stihli skúšobní piloti vykonať už len niekoľko letov, pretože s príchodom roku 1946 boli všetky práce na tomto type zastavené.

Pre úplnosť je treba uviesť, že sa nenaplnili ani nádeje vkladané do ďalších projektovaných výškových stíhačiek - Jakovlevovho Jak-9PD a MiG-11, vďaka čomu mohli nemecké výškové prieskumné lietadlá Ju-86 počas celej vojny vykonávať svoju prieskumnú činnosť nad východným bojiskom úplne beztrestne.

Якубович, Н.: Самолеты С.А.Лавочкина, Русавиа
Шавров, В.Б.: История конструкций самолетов в СССР 1938-1950 гг.
Симаков, Б.Л.: Самолеты страны Советов 1917-1970
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-7TK-t45640#531370 Verze : 4
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více