Bell P-63 Kingcobra - přehled verzí
Výrobce: Bell Aircraft Corporation, Buffalo, New York, USA
Bell XP-63
rok 1942, vyrobeny dva prototypy původně XP-39E, (Serial No.41-19511, 41-19512 )
Bell XP-63A
rok 1943, vyroben jeden prototyp, změna motoru a úprava křídla, (Serial No.42-78015)
Bell P-63A
rok 1943-1944. vyrobeno celkem 1 725 letadel této verze, v průběhu výroby byly prováděny změny, (Serial No.42-68861 / 42-69879 a 42-69975 / 42-70685) dodávky do SSSR a 5 bylo přestavěno na terčové RP-63A BE
Bell P-63B
toto označení bylo vyhrazeno pro případnou zástavbu motoru Packard V-1610-5, k realizaci zřejmě nedošlo
Bell P-63C
rok 1944, bylo vyrobeno 1 227 letadel, oproti verzi P-63A byl použit výkonnější motor a bylo použito mohutnější pancéřování, (Serial No. 42-70686 / 42-70860; 43-10893 / 43-10932; 43-11133 / 43-11717 a 44-4001 / 44-4427. doávky do SSSR a Francie.
Bell P-63D
počátek roku 1945, vyroben jeden prototyp jako výškový a doprovodný stíhač, vzad odsunutelná kabina a zvětšené rozpětí, (Serial No.43-11718)
Bell P-63E
výroba duben 1945, vyrobeno 13 letadel; byl to v podstatě P-63D s kabinou s dvířky na boku. Zakázka na 1 030 byla zrušena. (Serial No.43-11720, 43-11721 a 43-11725 / 43-11735)
Bell P-63F
předešlá verze s motorem Allison V-1710-135, vyrobeny dva prototypy (Serial No.43-11719, 43-11722)
Bell RP-63A „Pinball“
rok 1944 – vyrobeno 100 terčových letadel (Serial No. 42-69880 / 42-69974 a 5 letadel mělo sn. v P-63A jednalo se o sn. 42-69647, 42-69654, 42-69769, 42-69771 a 42-69801)
Bell RP-63C
rok 1944 - vyrobeno 200 terčových letadel (Serial No. 43-10933 / 43-11132)
Bell RP-63G
výroba 1945, vyrobeno 32 letadel, objednávka na 420 letadel zrušena; (Serial No. 43-11723, 43-11724 a 45-57283 / 45-57312)
Bell XP-63H
pouze projekt, který byl zrušen, jednalo se o zástavbu motoru Allison V-1710-127 (E-27) s turbokompresorem
Celkem bylo vyrobeno 3 303 letadel typu Bell P-63 Kingcobra
Existovaly ještě dvě dvoumístné úpravy již vyrobených letadel. Ve výrobním závodě to byly dva stroje s označením P-63E-1 a civilními značkami NX 41963 a NX 41964. Další byly upraveny v SSSR. Označení bylo UTI P-63.
Výrobce: Bell Aircraft Corporation, Buffalo, New York, USA
Bell XP-63
rok 1942, vyrobeny dva prototypy původně XP-39E, (Serial No.41-19511, 41-19512 )
Bell XP-63A
rok 1943, vyroben jeden prototyp, změna motoru a úprava křídla, (Serial No.42-78015)
Bell P-63A
rok 1943-1944. vyrobeno celkem 1 725 letadel této verze, v průběhu výroby byly prováděny změny, (Serial No.42-68861 / 42-69879 a 42-69975 / 42-70685) dodávky do SSSR a 5 bylo přestavěno na terčové RP-63A BE
Bell P-63B
toto označení bylo vyhrazeno pro případnou zástavbu motoru Packard V-1610-5, k realizaci zřejmě nedošlo
Bell P-63C
rok 1944, bylo vyrobeno 1 227 letadel, oproti verzi P-63A byl použit výkonnější motor a bylo použito mohutnější pancéřování, (Serial No. 42-70686 / 42-70860; 43-10893 / 43-10932; 43-11133 / 43-11717 a 44-4001 / 44-4427. doávky do SSSR a Francie.
Bell P-63D
počátek roku 1945, vyroben jeden prototyp jako výškový a doprovodný stíhač, vzad odsunutelná kabina a zvětšené rozpětí, (Serial No.43-11718)
Bell P-63E
výroba duben 1945, vyrobeno 13 letadel; byl to v podstatě P-63D s kabinou s dvířky na boku. Zakázka na 1 030 byla zrušena. (Serial No.43-11720, 43-11721 a 43-11725 / 43-11735)
Bell P-63F
předešlá verze s motorem Allison V-1710-135, vyrobeny dva prototypy (Serial No.43-11719, 43-11722)
Bell RP-63A „Pinball“
rok 1944 – vyrobeno 100 terčových letadel (Serial No. 42-69880 / 42-69974 a 5 letadel mělo sn. v P-63A jednalo se o sn. 42-69647, 42-69654, 42-69769, 42-69771 a 42-69801)
Bell RP-63C
rok 1944 - vyrobeno 200 terčových letadel (Serial No. 43-10933 / 43-11132)
Bell RP-63G
výroba 1945, vyrobeno 32 letadel, objednávka na 420 letadel zrušena; (Serial No. 43-11723, 43-11724 a 45-57283 / 45-57312)
Bell XP-63H
pouze projekt, který byl zrušen, jednalo se o zástavbu motoru Allison V-1710-127 (E-27) s turbokompresorem
Celkem bylo vyrobeno 3 303 letadel typu Bell P-63 Kingcobra
Existovaly ještě dvě dvoumístné úpravy již vyrobených letadel. Ve výrobním závodě to byly dva stroje s označením P-63E-1 a civilními značkami NX 41963 a NX 41964. Další byly upraveny v SSSR. Označení bylo UTI P-63.