MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část

Autor : Radim Špalek / Bery 🕔10.12.2005 📕10.404

Seriál

  1. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  2. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  3. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  4. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  5. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  6. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  7. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  8. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  9. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  10. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  11. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část

Podobné články

Další články autora

2615 6/1970 31.12.1993 6/70-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-10/91 1. lšp 10/91- 82. sslt s 6/1989 k 5. slp do Líní. 5/1991 k 1. lšp do Přerova. K 10/1991 k 82. sslt do Mošnova. Zřejmě 10-12/1992 na Slovensko. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
2701 6/1970 5-8/1993 6/70-10/85 4. slp 10/85-6-7/88 VLU Prešov 6-7/88-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-5-8/93 11. slp s 10/1985 jako učební pomůcka do VLU Prešov. 6-7/1988 zpět k 4. slp do Pardubic. 6/1989 k 5. slp do Líní. 5/1991 k 11. slp do Žatce. 5-8/1993 jako učební pomůcka do VA Brno.
2702 6/1970 2.4.1981 6/70-4/81 4. slp s Havárie dne 2. 4. 1981 u 4. slp v Pardubicích. Pilot mjr. Božej Struž.
2703 6/1970 9-11/1993 6/70-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-9-11/93 1. lšp s 6/1989 přesun k 5. slp do Líní. 5/1991 k 1. lšp do Přerova. 9-11/1993 přesunut na uložení, prav. do Líní.
2704 6/1970 12.6.1991 6/70-5/89 4. slp 5/89-6/91 9. slp s 5/1989 předán k 9. slp do Bechyně. Zde havárie dne 12. 6. 1991 (letová akce v ČB). Pilot por. Tomáš Trnečka. Předán jako učební pomůcka do VLU Prešov.
2705 6/1970 31.12.1992 6/70-5/89 4. slp 5/89-6/92 9. slp/ 9. sbolp 6/92-12/92 81. sslt s 5/1989 předán k 9. slp do Bechyně. 6/1992 přelet k 81. sslt na Sliač. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
2706 6/1970 31.12.1992 6/70-5/89 4. slp 5/89-6/92 9. slp/ 9. sbolp 6/92-12/92 81. sslt s SM 5/1989 předán k 9. slp do Bechyně. 6/1992 přelet k 81. sslt na Sliač. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
2707 6/1970 31.12.1992 6/70-5/89 4. slp 5/89-10/92 9. slp/ 9. sbolp s 5/1989 předán k 9. slp do Bechyně. 23. 10. 1992 přelet na Sliač. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
Mig-21MF
Číslo Zařazen Vyřazen Služba – od – do Kam. Poznámky
2205 2.7.1975 MFN 1999/00 7/75-11/75 1. slp 11/75-1/76 4. slp 1/76-92 9. slp/ 9. sbolp 92-11/92 11. slp 4/93-11/93 82. sslt 11/93-12/94 4. sslt 1/95-00 42. slt 00 - 41. slt š Vyroben 24. 6. 1975. Přelet do ČSSR 2. 7. 1975. Od 28. 7. 1975 u 1. slp v Českých Budějovicích. 20. 11. 1975 k 4. slp do Pardubic. 8. 1. 1976 k 9. slp do Bechyně. Zde 1984 SO v LOK. 1992 k 11. slp od 5. 11. 1992 na GO v LOK. Po jejím provedení k 82. sslt do Mošnova, poté 4. sslt v Přerově a Čáslavi. Od 1. 1. 1995 na 4. zSL v Čáslavi u 42. slt, od roku 2000 u 41. slt. V letech 1999-2000 modernizace avioniky na verzi „MFN.“ V roce 1992 dostal předváděcí zbarvení „Delta teamu“ u 9. sbolp v Bechyni.
2410 2.7.1975 9/1993 7/75-11/75 1. slp 11/75-1/76 4. slp 1/76-4/93 9. slp/ 9. sbolp 4/93-9/93 82. sslt š Vyroben 25. 6. 1975. Přelet do ČSSR 2. 7. 1975. Od 28. 7. 1975 u 1. slp v Českých Budějovicích. 20. 11. 1975 k 4. slp do Pardubic. 8. 1. 1976 k 9. slp do Bechyně. Zde 1985 SO v LOK. 4/93 přesun k 82. sslt do Mošnova, odtud 9/93 na uložení do Líní jako jedna z nejmladších „21“ v našem letectvu. Nyní v LM Kbely. V roce 1992 dostal předváděcí zbarvení „Delta teamu“ u 9. sbolp v Bechyni.
2500 2.7.1975 MFN 1999/00 7/75-11/75 1. slp 11/75-1/76 4. slp 1/76-4/93 9. slp/ 9. sbolp 4/93-9/93 82. sslt 9/93-95? LOZ Líně 95?-98 LZO 99 - 41. slt š Vyroben 24. 6. 1975. Přelet do ČSSR 2. 7. 1975. Od 28. 7. 1975 u 1. slp v Českých Budějovicích. 20. 11. 1975 k 4. slp do Pardubic. 8. 1. 1976 k 9. slp do Bechyně. Zde 1984 SO v LOK. 4/93 přesun k 82. sslt do Mošnova, odtud 9/93 na uložení do Líní. Poté u LZO v Líních a Českých Budějovicích. Od 1999 u 41. slt v Čáslavi. 1999-00 modernizace avioniky na verzi „MFN.“ Od 10/2002 výroční zbarvení „45 let stíhacího letectva v Čáslavi“ spolu s tygřími pruhy na SOP, VOP a odtokové hraně křídel.
3008 2.7.1975 10.10.2000 MFN 1999/00 7/75-11/75 1. slp 11/75-1/76 4. slp 1/76-4/93 9. slp/ 9. sbolp 4/93-9/93 82. sslt -98 LZO 99-10/00 41. slt š Vyroben 25. 6. 1975. Přelet do ČSSR 2. 7. 1975. Od 28. 7. 1975 u 1. slp v Českých Budějovicích. 4. 12. 1975 k 9. slp do Bechyně. Zde 1984 SO v LOK. 4/93 přesun k 82. sslt do Mošnova, odtud 9/93 na uložení do Líní. Poté u LZO v Líních a Českých Budějovicích. Od 1999 u 41. slt v Čáslavi. 1999-00 modernizace avioniky na verzi „MFN.“ 10. 10. 2000 katastrofa u 4. zTL, 41. slt v Čáslavi, zahynul mjr. Zdeněk Svoboda.
4003 17. 9. 1975 MFN 1999/00 9/75-11/75 1. slp 11/75-12/75 5. slp 12/75-4/93 9. slp/ 9. sbolp 4/93-9/93 82. sslt 9/93-00 LOZ Líně 00 - 41. slt š Vyroben 29. 7. 1975. Přelet do ČSSR 17. 9. 1975 k 1. slp do Českých Budějovic. 12. 11. 1975 předán k 5. slp do Líní. 28. 12. 1975 přesun k 9. slp do Bechyně. Zde v roce 1984 SO v LOK. 4/93 přesun k 82. sslt do Mošnova. Odtud 9/93 na uložení do Líní. 2000 modernizace avioniky na verzi „MFN,“ poté u 41. slt v Čáslavi. V roce 1992 nosil u 9. sbolp v Bechyni žluté lemování taktického čísla a žluto-černou šachovnici po obvodu na předním prstenci vstupu vzduchu k motoru.
4008 17.9.1975 9/1993 9/75-5-6/89 1. slp 5-6/89-5/91 8. slp 5/91-9/93 82. sslt š Vyroben 28. 7. 1975. Přelet do ČSSR 17. 9. 1975 k 1. slp do Českých Budějovic. 5-6/89 předán k 8. slp do Brna. 5/1991 přesun k 82. sslt do Mošnova. Odtud 9/93 na uložení do Líní.
4017 17.9.1975 MFN 1999/00 9/75-5/88 1. slp 5/88-4/93 9. slp/ 9. sbolp 4/93-9/93 82. sslt 9/93-99/00 LOZ Líně 99/00- 41. slt š Vyroben 29. 8. 1975. Přelet do ČSSR 17. 9. 1975 k 1. slp do Českých Budějovic. Zde provedena v roce 1984 SO v LOK. 27. 5. 1988 předán k 9. slp do Bechyně. 4/93 předán k 82. sslt do Mošnova. 9/93 na uložení do Líní. Od 1999 u 41. slt v Čáslavi. 1999-00 modernizace avioniky na verzi „MFN,“ poté u 41. slt v Čáslavi. V roce 1992 nesl u 9. sbolp v Bechyni postavičku kačera Donalda na levé straně přídě.
4038 17.9.1975 9-11/1993 9/75-5-6/89 1. slp 5-6/89-5/91 8. slp 5/91-9-11/93 82. sslt š Vyroben 1. 8. 1975. Přelet do ČSSR 17. 9. 1975 k 1. slp do Českých Budějovic. 5-6/89 předán k 8. slp do Brna. 5/1991 přesun k 82. sslt do Mošnova. Odtud 9/93 na uložení do Líní. Prodán do Kanady – Comox.
4101 17.9.1975 9-11/1993 9/75-5-6/89 1. slp 5-6/89-5/91 8. slp 5/91-9-11/93 82. sslt š Vyroben 1. 8. 1975. Přelet do ČSSR 17. 9. 1975 k 1. slp do Českých Budějovic. 5-6/89 předán k 8. slp do Brna. 5/1991 přesun k 82. sslt do Mošnova. Odtud 9/93 na uložení do Líní.
4127 17.9.1975 10.10.2000 MFN 1999/00 9/75-6/89 1. slp 6/89-5/91 8. slp 5/91-9/93 82. sslt 4/94-12/94 4. sslt 1/95-99 42. slt 99-10/00 41. slt š Vyroben 1. 8. 1975. Přelet do ČSSR 17. 9. 1975 k 1. slp do Českých Budějovic. 6/89 předán k 8. slp do Brna. 5/1991 přesun k 82. sslt do Mošnova. Zde 6/1991 poškozen podvozek při přistání, opraven. 9/93 do LOK na GO. 28. 3. 1994 zálet po GO, 29. 4. 1994 předán 4. sslt do Přerova. Od 1/95 ve stavu 42. slt v Čáslavi. V roce 1999 k 41. slt, modernizace avioniky na verzi „MFN.“ Katastrofa dne 10. 10. 2000 u 4. zTL, 41. slt v Čáslavi. Zahynul mjr. Ivan Indrák.
4175 17.9.1975 MFN 1999/00 9/75-5/88 1. slp 5/88-4/93 9. slp/ 9. sbolp 4/93-11/93 82. sslt 11/93-12/94 4. sslt 1/95-99 42. slt 99/00- 41. slt š Vyroben 29. 8. 1975. Přelet do ČSSR 17. 9. 1975 k 1. slp do Českých Budějovic. 5/1988 předán k 9. slp do Bechyně. 10. 4. 1992 na GO do LOK. 22. 4. 1993 dokončena GO, letoun předán k 4. sslt do Přerova. Od 1/95 u 42. slt v Čáslavi. 2000 u 41. slt v Čáslavi. 1999-00 modernizace avioniky na verzi „MFN.“
4306 8/1971 10.5.1985 8/71-4/73 4. slp 4/73-10/85 9. slp s, č+z Vyroben 17. 7. 1971, 8/1971 dodán k 4. slp do Pardubic. 4/73 předán do Bechyně k 9. slp. Zde dostal okolo roku 1980 šedo-zelenou kamufláž. Havárie dne 10. 5. 1985 u 9. slp v Bechyni při startu z ostré hotovosti došlo k nasátí ptáku do motoru, pádu a požáru stroje za VPD. Pilot kpt. Jiří Doležal vyvázl nezraněn.
4307 8/1971 1998/99 8/71-4/73 4. slp 4/73-12/85 9. slp 12/85-5/91 5. slp 5/91-9/93 11. slp 9/93-6/94 28. sbolp 6/94-98 LZO 98-98/99 41./42. slt s Vyroben 17. 7. 1971, 8/1971 dodán k 4. slp do Pardubic. 4/73 předán do Bechyně k 9. slp. 12. 12. 1985 dokončena GO v LOK. 12/85 k 5. slp do Líní. 5/91 k 11. slp do Žatce. 9/93 k 28. sbolp do Čáslavi. 6/1994 tamtéž k LZO, poté stejná jednotka v Líních a Českých Budějovicích. Po zrušení jednotky v letech 1998/99 krátce u 4. zTL v Čáslavi. Část trupu s kabinou se po zrušení stroje dostala na výstaviště v ČB.
4308 30.7.1971 31.12.1992 7/71-3/73 4. slp 3/73-10/92 9. slp/ 9. sbolp 10/92-12/92 81. sslt s Vyroben 19. 7. 1971. 30. 7. 1971 k 4. slp do Pardubic. 21. 3. 1973 k 9. slp do Bechyně. 12. 1. 1978 dokončena SO v LOK. 22. 10. 1992 přelet k 81. sslt na Sliač. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
4309 8/1971 31.12.1992 8/71-4/73 4. slp 4/73-10/92 9. slp/ 9. sbolp 10/92-12/92 81. sslt s SM Vyroben 23. 6. 1971. 8/1971 k 4. slp do Pardubic. 4/1973 k 9. slp do Bechyně. 30. 10. 1992 přelet k 81. sslt na Sliač. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR. Jiný údaj o přeletu na SVK je 30. 11. 1992.
4310 8/1971 31.12.1992 8/71-4/73 4. slp 4/73-11/92 9. slp/ 9. sbolp 11/92-12/92 81. sslt s SM Vyroben 4. 7. 1971. 8/1971 k 4. slp do Pardubic. 4/1973 k 9. slp do Bechyně. 6. 11. 1992 přelet k 81. sslt na Sliač. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
4311 8/1971 31.12.1992 8/71-4/73 4. slp 4/73-10/92 9. slp/ 9. sbolp 10/92-12/92 81. sslt s SM Vyroben 25. 5. 1971. 8/1971 k 4. slp do Pardubic. 4/1973 k 9. slp do Bechyně. 22. 10. 1992 přelet k 81. sslt na Sliač. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
4312 30.7.1971 31.12.1992 7/71-3/73 4. slp 3/73-11/92 9. slp/ 9. sbolp 11/92-12/92 81. sslt s SM Vyroben 24. 6. 1971. 30. 7. 1971 k 4. slp do Pardubic. 22. 3. 1973 k 9. slp do Bechyně. 21. 7. 1978 dokončena SO v LOK. 12. 12. 1986 dokončena GO v LOK. 6. 11. 1992 přelet k 81. sslt na Sliač. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
4313 8/1971 31.12.1992 8/71-4/75 4. slp 4/75-10/92 9. slp/ 9. sbolp 10/92-12/92 81. sslt s Vyroben 24. 6. 1971. 8/1971 k 4. slp do Pardubic. 4/1975 k 9. slp do Bechyně. 22. 10. 1992 přelet k 81. sslt na Sliač. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
4314 8/1971 15.10.1975 8/71-4/73 4. slp 4/73-10/75 9. slp s Vyroben 7/1971. 8/1971 dodán k 4. slp do Pardubic. 4/73 předán k 9. slp do Bechyně. Zde katastrofa dne 15. 10. 1975. Zahynul mjr. Jiří Moťka.
4315 8/1971 10.6.1992 8/71-4/73 4. slp 4/73-1/76 9. slp 1/76-5/85 4. slp 5/85-10/85 9. slp 1085-5/91 5. slp 5/91-6/92 11. slp s, z+h Vyroben 7/1971. 8/1971 dodán k 4. slp do Pardubic. 4/73 předán k 9. slp do Bechyně. 1/76 zpět k 4. slp do Pardubic. 5/85 znovu k 9. slp do Bechyně. 10/85 k 5. slp do Líní, při GO dostal zeleno-hnědou kamufláž. 5/91 k 11. slp do Žatce. Zde katastrofa dne 10. 6. 1992. Zahynul por. Michal Červeňák.
4401 8/1971 31.12.1992 8/71-4/73 4. slp 4/73-1/76 9. slp 1/76-10/86 4. slp 10/86-10/92 9. slp/ 9. sbolp 10/92-12/92 82. sslt s, š+z? SM Vyroben 24. 6. 1971. 8/1971 dodán k 4. slp do Pardubic. 4/73 předán k 9. slp do Bechyně (v té době údajně šedo-zelená kamufláž). 1/76 zpět k 4. slp do Pardubic. 10/86 znovu k 9. slp do Bechyně. 22. 10. 1992 přelet na Sliač k 81. sslt. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
4402 8/1971 31.12.1992 8/71-4/73 4. slp 4/73-1/76 9. slp 1/76-10/86 4. slp 10/86-10/92 9. slp/ 9. sbolp 10/92-12/92 82. sslt s, š+z, s SM Vyroben 24. 6. 1971. 8/1971 dodán k 4. slp do Pardubic. 4/73 předán k 9. slp do Bechyně. 1/76 zpět k 4. slp do Pardubic. 10/86 znovu k 9. slp do Bechyně. V roce 1987 dostal šedo-zelenou kamufláž, ale pro nekvalitní barvy již 1988 opět použita stříbrná . 23. 10. 1992 přelet na Sliač k 81. sslt. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
4405 17.9.1975 MFN 1999/00 9/75-5-6/89 1. slp 5-6/89-5/91 8. slp 5/91-9-11/93 82.sslt 9-11/93-99/00 LOZ Líně 99/00- 41. slt š Vyroben 1. 8. 1975. 17. 9. 1975 předán k 1. slp v Českých Budějovicích. 5-6/89 předán k 8. slp do Brna. Od 5/91 u 82. sslt v Mošnově. 9-11/93 uložen v Líních. 1999-00 modernizace avioniky na verzi „MFN.“ Poté u 41. slt v Čáslavi.
4421 17.9.1975 9/1993 9/75-5-6/89 1. slp 5-6/89-5/91 8. slp 5/91-9-11/93 82.sslt š Vyroben 1. 8. 1975. 17. 9. 1975 předán k 1. slp v Českých Budějovicích. 5-6/89 předán k 8. slp do Brna. Od 5/91 u 82. sslt v Mošnově. 9/93 poškozen za letu po srážce s č. 7701. Opraven a krátce na to uložen v Líních.

Seriál

  1. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  2. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  3. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  4. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  5. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  6. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  7. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  8. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  9. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  10. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  11. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část

Podobné články

Další články autora

Autor : Radim Špalek / Bery 🕔10.12.2005 📕10.404

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře