MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část

Autor : Radim Špalek / Bery 🕔10.12.2005 📕8.776

Seriál

  1. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  2. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  3. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  4. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  5. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  6. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  7. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  8. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  9. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  10. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  11. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část

Podobné články

Další články autora

7908 7/1968 27.3.1991 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81-3/91 8. slp s 27. 3. 1991 přelétnut pravděpodobně od 8. slp z Brna do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem 23. 7. 1994.
7909 29.1.1969 20.3.1991 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81-3/91 11. slp s 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Zde zlikvidován k 21. 7. 1994.
7910 2.8.1968 19.3.1991 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81-3/91 11. slp s 19. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem na Sliač 23. 7. 1994.
7911 8/1968? 11.4.1984 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81- 11. slp -4/84 8. slp s Havárie dne 11. 4. 1984 u 8. slp v Mošnově. Pilot kpt. Ladislav Klinčok.
7912 8/1968 27.3.1991 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81- 11. slp -3/91 8. slp s 27. 3. 1991 přelétnut pravděpodobně od 8. slp z Brna do Vodochod. Zde zlikvidován k 28. 4. 1994.
7913 24.8.1968 21.3.1991 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81-3/91 11. slp s 21. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem na Sliač 3. 7. 1994.
7914 5.9.1968 19.3.1991 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81-3/91 11. slp s 19. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod (pilot Orság). Zde zlikvidován k 28. 4. 1994.
7915 8/1968 16.3.1970 12/69-3/70 9. slp s Katastrofa dne 16. 3. 1970 u 9. slp v Bechyni. Zahynul mjr. Ladislav Šilhánek.
8001 8/1968 19.3.1991 12/69-4/73 9. slp 4/73- 1. slp 8. slp -3/91 11. slp s 19. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Odtud předán 12. 10. 1994 LM Vyškov.
8002 8/1968 4/1991 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81-4/91 11. slp s 4/1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Zde zlikvidován k 11. 5. 1994.
Mig-21R
Číslo Zařazen Vyřazen Služba – od – do Kam. Poznámky
1501 1/1969 1995 1/69-93 47. pzlp 93-94 28. sbolp 94-95 LZO s, z+h V roce 1993 dostal v LO Kbely jako jediná „erka“ zeleno-hnědou kam. jako verze „MF.“ Nyní v LM Kbely.
1502 31.1.1969 31.12.1992 1/69-11/92 47. pzlp s 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR.
1624 7/1969 21.9.1971 7/69-9/71 47. pzlp s Havárie dne 21. 9. 1971 u 47. pzlp v Pardubicích. Pilot por. Juraj Jurčík.
1625 7/1969 6/1994 1/69-5/93 47. pzlp 5/93-6/94 28. sbolp s 6/1994 uložen v Líních.
1701 7/1969 9/1993 1/69-5/93 47. pzlp 5/93-9/93 28. sbolp s 9/1993 uložen v Líních. Před odletem do Líní se na pravé straně na hřbetu trupu objevil nápis černými písmeny - „Létala báječně dlouho.“ Z levé strany pak byl ve stejných místech na trupu namalován zeleno-žlutý drak s červeno-žlutými plameny.
1702 16.7.1969 31.12.1992 7/69-11/92 47. pzlp s 3. 3. 1976 dokončena SO? v LOK, 25. 4. 1985 dokončena GO? v LOK. 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR.
1703 23.6.1969 31.12.1992 6/69-11/92 47. pzlp s 15. 4. 1977 dokončena SO v LOK, 18. 7. 1986 dokončena GO v LOK. 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR.
1704 7/1969 6/1994 7/69-5/93 47. pzlp 5/93-6/94 28. sbolp s 6/1994 uložen v Líních.
1824 2/1970 5/1994 2/70-5/93 47. pzlp 5/93-5/94 28. sbolp s 5/1994 uložen v Líních.
1903 6/1971 6/1994 6/71-5/93 47. pzlp 5/93-6/94 28. sbolp s 6/1994 uložen v Líních. Nyní v LM Kbely.
1904 6/1971 5/1994 6/71-5/93 47. pzlp 5/93-5/94 28. sbolp s 5/1994 uložen v Líních.
1918 28.4.1970 31.12.1992 4/70-11/92 47. pzlp s 12. 8. 1977 dokončena SO? v LOK. 29. 4. 1986 dokončena GO? v LOK. 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR.
1919 5/1970 21.7.1972 5/70-7/72 47. pzlp s Havárie dne 21. 7. 1972 u 47. pzlp v Pardubicích. Pilot mjr. Bořivoj Chytrý.
1920 28.4.1970 31.12.1992 4/70-11/92 47. pzlp s 17. 5. 1977 dokončena SO? v LOK. 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR.
1921 18.3.1970 1.7.1976 3/70-7/76 47. pzlp s Havárie dne 1. 7. 1976 u 47. pzlp v Pardubicích. Pilot mjr. Zdeněk Beránek.
1922 28.4.1970 31.12.1992 4/70-11/92 47. pzlp s, č+z 29. 6. 1977 dokončena SO? v LOK. 9. 10. 1987 dokončena GO v LOK. Letoun dostal šedo-zelenou kamufláž. 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR.
1923 11.6.1971 31.12.1992 6/71-11/92 47. pzlp s 24. 3. 1978 dokončena SO? v LOK. 1. 5. 1988 do opravy v LOK (GO?). 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR.
1924 23.5.1970 31.12.1992 5/70-11/92 47. pzlp s 15. 11. 1977 dokončena SO v LOK. 10. 3. 1987 dokončena GO v LOK. 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR.
2058 12/1971 8.11.1973 12/71-11/73 47.pzlp s Havárie dne 8. 11. 1973 u 47. pzlp v Pardubicích. Pilot npor. Miroslav Číp.
2066 12/1971 5/1994 12/71-5/93 47. pzlp 5/93-5/94 28. sbolp s 4/1994 uložen v Líních.
2083 31.10.1971 18.8.1975 10/71-8/75 47. pzlp s Katastrofa dne 18. 8. 1975 u 47. pzlp v Pardubicích. Zahynul pilot por. Jiří Drahovzal.
2101 12/1971 5/1994 12/71-5/93 47. pzlp 5/93-5/94 28. sbolp s, č+z, s V 80. tých letech nesl letoun po SO nebo GO šedo-zelenou kamufláž, poněkud odlišnou od č. 1922. Později opět stříbrný. 5/1994 přelet do Přerova a předán LM Vyškov.
2109 1/1972 5/1994 1/72-5/93 47. pzlp 5/93-5/94 28. sbolp s 5/1994 uložen v Líních.
2133 12/1971 5/1994 12/71-5/93 47. pzlp 5/93-5/94 28. sbolp s 5/1994 uložen v Líních.
2149 12/1971 1/1995 12/71-5/93 47. pzlp 5/93-3/94 28. sbolp 3/94-1/95 LZO s 1/1995 od LZO odlet na uložení do Líní. Poslední letuschopná „erka“ v AČR.
Mig-21MA
Číslo Zařazen Vyřazen Služba – od – do Kam. Poznámky
1112 17.7.1969 31.12.1992 7/69-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-2/92 1. lšp 2/92-11/92 82. sslt s 13. 7. 1977 dokončena SO? v LOK. 12. 6. 1989 k 5. slp do Líní. 20. 5. 1991 k 1. lšp do Přerova. 14. 2. 1992 k 82. sslt do Mošnova. 21. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
1113 17.7.1969 31.12.1992 7/69-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-2/92 1. lšp 2/92-11/92 82. sslt s 6. 5. 1987 dokončena GO? v LOK. 16. 6. 1989 k 5. slp do Líní. 20. 5. 1991 k 1. lšp do Přerova. 14. 2. 1992 k 82. sslt do Mošnova. 21. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
1114 17.7.1969 31.12.1992 7/69-6/89 4. slp 6/89-3/91 5. slp 3/91-3/92 1. lšp 3/92-11/92 82. sslt s 29. 9. 1976 dokončena SO v LOK. 16. 6. 1989 k 5. slp do Líní. 30. 3. 1991 k 1. lšp do Přerova. 30. 3. 1992 k 82. sslt do Mošnova. 21. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
1115 17.7.1969 26.3.1973 7/69-3/73 4. slp s Havárie dne 26. 3. 1973 u 4. slp v Pardubicích. Pilot por. Jiří Podnecký.
1201 17.7.1969 31.12.1992 7/69-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-10/92 1. lšp 10/92-11/92 82. sslt s Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
1202 17.7.1969 8.11.1982 7/69-10-12/74 4. slp 10-12/74-11/82 47. pzlp s Havárie dne 8. 11. 1982 u 47. pzlp v Pardubicích. Pilot kpt. Jan Hendrych.
1203 17.7.1969 31.12.1992 7/69-10-12/74 4. slp 10-12/74-7/84 47. pzlp 7/84-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-11/92 82. sslt s 10-12/1974 k 47. pzlp do Pardubic. 7/1984 zpět k 4. slp v Pardubicích. 15. 6. 1989 k 5. slp v Líních. 31. 5. 1991 k 82. sslt do Mošnova. 21. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
1204 7/1969 12.8.1970 7/69-8/70 4. slp s Havárie dne 12. 8. 1970 u 4. slp v Pardubicích. Pilot kpt. František Pavlík.
1205 7/1969 22.4.1991 7/69-10-12/74 4. slp 10-12/74-9/86 47. pzlp 9/86-6/89 4. slp 6/89-4/91 5. slp s 10-12/1974 k 47. pzlp do Pardubic. 9/1986 zpět k 4. slp v Pardubicích. 6/1989 k 5. slp v Líních. Havárie dne 22. 4. 1991 u 5. slp v Líních. Pilot pplk. Petr Budínský. Srážka při přepadu za ZPPN s letounem č. 1207.
1206 17.7.1969 31.12.1992 7/69-10-12/74 4. slp 10-12/74-9/86 47. pzlp 9/86-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-7/92 1. lšp 7/92-11/92 82. sslt s SM 10-12/1974 přesun k 47. pzlp v Pardubicích. 9/1986 zpět k 4. slp v Pardubicích. 15. 6. 1989 k 5. slp v Líních. 31. 5. 1991 k 1. lšp do Přerova. 24. 7. 1992 k 82. sslt v Mošnově. 21. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
1207 7/1969 4.2.1992 7/69-10-12/74 4. slp 10-12/74-7/84 47. pzlp 7/84-6/89 4. slp 6/89-4/91 5. slp -4/92 1. lšp s 10-12/1974 přesun k 47. pzlp v Pardubicích. 7/1984 zpět k 4. slp v Pardubicích. 6/1989 k 5. slp v Líních. Zde 22. 4. 1991 poškozen při přepadu za ZPPN srážka s č. 1205 ( pilotem letounu pplk. Jan Čelechovský). Dokázal s poškozenou zádí přistát v Líních. Prav. v LVO České Budějovice oprava s využitím zádě z „PFM“ č. 4404. 4. 2. 1992 poškozen při přistání u 1. lšp v Přerově. Alžírský pilotní žák Ziari. Předán do opravy v LOK, ale nakonec skončil v Air Park Zruč u Plzně.
1208 17.7.1969 31.12.1992 7/69-11/74 4. slp 11/74-11/84 47. pzlp 11/84-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-7/92 1. lšp 7/92/11/92 82. sslt s 11/1974 přesun k 47. pzlp v Pardubicích. 15. 8. 1975 dokončena SO? v LOK. 11/1984 zpět k 4. slp v Pardubicích. 7. 5. 1987 dokončena GO? v LOK. 5. 6. 1989 přesun k 5. slp v Líních. 29. 5. 1991 přesun k 1. lšp do Přerova. 27. 7. 1992 přesun k 82. sslt do Mošnova. 20. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
1209 7/1969 31.12.1992 7/69-10-12/74 4. slp 10-12/74-6/87 47. pzlp 6/87-5/89 4. slp 5/89-11/92 9. slp/ 9. sbolp s SM 10-12/1974 přesun k 47. pzlp v Pardubicích. 6/1987 zpět k 4. slp v Pardubicích. 5/1989 k 9. slp do Bechyně. 12. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR.
1210 17.7.1969 31.12.1992 7/69-11/79 4. slp 11/79-2/87 47. pzlp 2/87-5/89 4. slp 5/89-10/92 9. slp/ 9. sbolp nebo 6/89-3/91 5. slp 3/91-3/92 1. lšp 3/92-11/92 82. sslt s SM 23. 9. 1976 dokončena SO? v LOK. 11/1979 přesun k 47. pzlp v Pardubicích. 22. 5. 1986 dokončena GO? v LOK. 2/1987 zpět k 4. slp v Pardubicích. 5/1989 k 9. slp do Bechyně. 27. 10. 1992 přelet na Sliač. Jiná verze přesunu od 4. slp je 16. 6. 1989 k 5. slp do Líní. 30. 3. 1991 k 1. lšp do Přerova. 30. 3. 1992 k 82. sslt do Mošnova a odtud 20. 11. 1992 přelet do Malacek. Při dělení techniky v roce 1992 vykazován u 9. sbolp.
2613 6/1970 15.4.1988 6/70-4/88 4. slp s Havárie u 4. slp v Pardubicích. Pilot kpt. Karel Procházka.
2614 13.6.1970 7-12/1997 6/70-5/89 4. slp 5/89-5/91 5. slp 5/91-12/93 1. lšp 12/93-12/94 28. sbolp 1/95-7-12/97 43. slt s 5/1989 k 5. slp do Líní. 5/1991 k 1. lšp do Přerova. 12/1993 k 28. sbolp do Čáslavi. Zde od 1. 1. 1995 ve stavu 43. slt. V roce 1996 nesl před kabinou žlutý nápis v modrém poli: „Jsem nejdéle létající Mig v českém vojenském letectvu.“ Vyřazen do konce roku 1997 jako poslední létající stroj verze „MA.“F

Seriál

  1. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  2. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  3. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  4. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  5. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  6. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  7. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  8. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  9. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  10. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
  11. MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část

Podobné články

Další články autora

Autor : Radim Špalek / Bery 🕔10.12.2005 📕8.776

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře