MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část

Autor : Radim Špalek / Bery 🕔10.12.2005 📕13.835
0307 1964 5.4.1967   s Havárie dne 5. 4. 1967 v Pardubicích. Pilot Juraj Šouc z Aera Vodochody. Nouzové přistání bez podvozku po úplném spotřebování paliva. Šlo o pokus o rekord v dynamickém dostupu. Letoun byl zrušen, ale havárie není vedena ve statisti- kách voj. letectva.
0308 6/1964 29.5.1989 -11/85 8. slp 11/85-5/89 9. slp s 29. 5. 1989 letoun zrušen u 9. slp v Bechyni. Předán do LM Kbely.
0309 7/1964 8.2.1990 1. slp? -2/90 8. slp s Po zrušení 8. 2. 1990 předán do LM Kbely. V současnosti prav. Air Park Zruč.
0310 7/1964 25.5.1990 -11/85 8. slp 11/85-5/90 9. slp   Drak po zrušení předán 1990 do Aeroklubu Soběslav. Poté prodej do Rakouska.
0401 7/1964 8.2.1990 -11/85 8. slp 11/85-5/89 9. slp 5/89-2/90 8. slp s Zrušen k 8. 2. 1990 u 8. slp v Brně.
0402 7/1964 8.2.1990 1. slp? 8. slp s Zrušen k 8. 2. 1990 u VLU Prešov.
0403 7/1964 18.12.1989 1. slp -11/85 8. slp 11/85-12/89 9. slp s 18. 12. 1989 přelet od 9. slp do Přerova. Letoun prodán JZD Slušovice, umístěn u motorestu Všenina u Slušovic. Prodán do Holandska, Zorgvlied.
0404 7/1964 12.12.1989 1. slp -11/85 8. slp 11/85-12/89 9. slp s 12. 12. 1989 přelet od 9. slp do Přerova. Letoun prodán JZD Slušovice, umístěn u motorestu Všenina u Slušovic. Prodán do Holandska. Nyní v Zelhemu.
0405 1964 23.6.1967 64-3/67 1. slp s Havárie dne 23. 6. 1967 u 1. slp v Českých Budě- jovicích. Pilot mjr. Milan Průdek.
0807 2/1965 18.1.1989 2/65- 11. slp 8. slp s Zrušen k 18. 1. 1989.
0809 2/1965 8.2.1990 8. slp s Zrušen 8. 2. 1990 v Českých Budějovicích.
0810 2/1965 17.8.1989 2/65- 11. slp 8. slp s Zrušen k 17. 8. 1989. Sešrotován v Prešově 1-2/1991.
0812 12/1964 11/1989 (25.5.1990) -11/85 8. slp 11/85-11/89 9. slp s Dvě různá data zrušení u 9. slp. Poté předán Aeroklubu Soběslav. Odtud prodej dále do Holandska, kde je dnes v Terborgu.
0912 11/1964 1991 8. slp s Od konce roku 1989 nelétal. V roce 1991 přesun od 8. slp do Přerova. Zde zlikvidován 12/1992.
1212 4/1965 1991 1. slp -11/85 8. slp 11/85-5/89 9. slp 5/89-91 8. slp s Od konce roku 1989 nelétal. V roce 1991 přesun od 8. slp do Přerova. Odtud 1993 do LM Vyškov.
1213 4/1965 1991 1. slp -11/85 8. slp 11/85-5/89 9. slp 5/89-91 8. slp s Od konce roku 1989 nelétal. V roce 1991 přesun od 8. slp do Přerova. Zde zlikvidován 3/1993.
1214 4/1965 1991 1. slp 8. slp s Od konce roku 1989 nelétal. V roce 1991 přesun od 8. slp do Přerova. Zde zlikvidován 3/1993.
1215 4/1965 24.5.1989 1. slp 8. slp s 1992-93 jako učební pomůcka ve VLU Prešov. 10/1994 v Košicích, nyní muzeum v Trenčíně.
1301 4/1965 8.2.1990 1. slp? 8. slp s Zrušen 8. 2. 1990 v Českých Budějovicích.
1302 4/1965 8.2.1990 4/65- 11. slp 8. slp s Zrušen 8. 2. 1990 ve VLU Prešov. Tamtéž zlikvidován 4-5/1990.
1303 4/1965 1991 4/65- 11. slp 8. slp s Od konce roku 1989 nelétal. V roce 1991 přesun od 8. slp do Přerova. Zde zlikvidován 3/1993.
1304 4/1965 1.8.1990 8. slp s 10. 9. 1990 přelétnut do Anglie pplk. Hlavničkou jako dar pro RAF Benevolent Fund. Nyní v USA jako A5179Y u Amana Corporation, Wilmington.
1305 4/1965 29.9.1972 -9/72 11. slp s Katastrofa dne 29. 9. 1972 u 11. slp v Žatci. Zahynul pilot por. Vilém Martonka.
1306 4/1965 8.2.1990 1. slp 8. slp s Zrušen 8. 2. 1990.
1307 4/1965 8.2.1990 8. slp s Zrušen k 8. 2. 1990. 1992 v muzeu Prešov.
1308 4/1965 15.8.1990 4/65- 11. slp -8/89 9. slp s 14. 8. 1989 přelet od 9. slp z Bechyně do Brna jako učební pomůcka pro VAAZ. Dodnes na letišti Brno-Slatina.
1309 4/1965 1.8.1990 8. slp s 1991-92 uložen v LM Kbely. V roce 1993 prodán do USA jako N121MG ve Wilmingtonu.
1310 4/1965 11.1.1975 4/65-1/75 11. slp s Havárie dne 11. 1. 1975 u 11. slp v Žatci. Pilot mjr. Jiří Horáček.
1311 4/1965 18.1.1989 8. slp s Zrušen 18. 1. 1989. Poté LM Vyškov, nyní LM Hradec Králové.
1312 4/1965 8.2.1990 8. slp s Zrušen 8. 2. 1990.
1313 4/1965 1991 8. slp s Od konce roku 1989 nelétal. V roce 1991 přesun od 8. slp do Přerova. 1993 předán LM Vyškov.
1314 4/1965 13.10.1989 -10/89 8. slp s Havárie dne 13. 10. 1989 u 8. slp v Brně. Pilot npor. Michal Bartakovič.
1315 4/1965 12.11.1974 -11/74 8. slp s Katastrofa dne 12. 11. 1974 u 8. slp v Mošnově. Zahynul mjr. František Doležal.
Mig-21PFM
Číslo Zařazen Vyřazen Služba – od – do Kam. Poznámky
4311 8/1966 6.1.1970 -1/70 1. slp s Havárie dne 6. 1. 1970 u 1. slp v Českých Budějovicích. Srážka s letounem č. 4312. Pilot mjr. Arne Uedl.
4312 8/1966 6.1.1970 -1/70 1. slp s Katastrofa dne 6. 1. 1970 u 1. slp v Českých Budějovicích. Srážka s letounem č. 4311. Zahynul pilot plk. Viktor Augustin.
4315 11.11.1966 21.3.1991 -12/81 1. slp 12/81-3/91 11. slp s 21. 3. 1991 přelet od 11. slp z Žatce do Vodochod. 11. 7. 1994 prodán LO Kbely. Dále prodej do USA. 17. 10. 1994 odvoz.
4401 8/1966 15.5.1990 1. slp -5/90 11. slp s Pomník u velitelství VzS AČR ve Staré Boleslavi.
4402 30.8.1966   -3/91 11. slp s 21. 3. 1991 přelet od 11. slp ze žatce do Vodochod. 12. 7. 1994 prodán LO Kbely. Odtud dále do USA, Oregon. 22. 11. 1994 odvoz.
4403 8/1966 1.6.1968 -6/68 1. slp s Havárie dne 1. 6. 1968 u 1. slp v Českých Budě- jovicích. Pilot kpt. Jaroslav Hort.
4404 8/1966 9.7.1990 -12/81 1. slp 12/81- 11. slp 8. slp s Po zrušení 9. 7. 1990 (prav. LVO ČB), použita zadní část trupu k opravě Migu-21MA č. 1207. Zbytek v ČB sešrotován k 6/1993.
4405 10.8.1966 21.3.1991 1. slp -3/91 11. slp s 21. 3. 1991 přelet od 11. slp ze Žatce do Vodochod. 4. 1. 1994 prodán LO Kbely. 16. 2. 1994 prodán dále do Rakouska.
4406 11/1966 20.3.1991 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp s 20. 3. 1991 přelet od 11. slp ze Žatce do Vodo-chod. 29. 3. 1994 prodán LO Kbely. 25. 11. 1994 dále prodán do Francie, Lafayette War Museum.
4407 11/1966 31.8.1990 11/66-12/69 9. slp 12/69-72 8. slp 72-83 11. slp 83-89 8. slp 89-8/90 11. slp s Zrušen 31. 8. 1990 u 11. slp v Žatci. Prodán OÚ Kostelní Střímělice – p. Vaňous. Později odprodán LO Kbely a dále do Belgie.
4408 11/1966 5.8.1978 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -8/78 11. slp s Havárie dne 5. 8. 1978 u 11. slp v Žatci. Pilot kpt. Josef Kubela.
4409 11/1966 20.3.1991 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp s 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp z Žatce do Vodo- chod (pilot Tyrner). Při rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. 3. 7. 1993 odsun vlakem na Sliač.
4410 11/1966 19.3.1991 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp s 5/1990 dostal u 11. slp u příležitosti jmenování pluku čestným názvem „Invazní“ modro-bílo-červenou trikolóru na SOP a hřbet trupu. 19. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod (pilot Tyrner). Zde zlikvidován 16. 8. 1994.
4411 11/1966 31.8.1990 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -8/90 11. slp s Zrušen 31. 8. 1990 u 11. slp v Žatci. Předán do LM Kbely.
4412 11/1966 2.11.1988 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -11/88 11. slp s Katastrofa dne 2. 11. 1988 u 11. slp v Žatci. Zahynul pilot mjr. Jozef Polončík.
4413 11/1966 27.3.1991 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp s 27. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. 23. 7. 1993 odsun vlakem na Sliač.
4414 11/1966 27.3.1991 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp s 27. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. 23. 7. 1993 odsun vlakem na Sliač.
4415 11/1966 19.3.1991 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp s 19. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. 23. 7. 1993 odsun vlakem na Sliač.
4608 12/1966 21.4.1988 1. slp -4/88 11. slp s Katastrofa dne 21. 4. 1988 u 11. slp v Žatci. Zahynul pilot pplk. Vladimír Daněk.
4609 9/1966 31.8.1990 1. slp -8/90 11. slp s Zrušen 31. 8. 1990 u 11. slp v Žatci. Předán do LM Kbely (depozitář).
5406 7/1967 19.3.1991 1. slp 8. slp -3/91 11. slp s 19. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod (pilot Hausman). Zde zlikvidován 20. 10. 1993.
5407 7/1967 20.3.1991 1. slp 8. slp -3/91 11. slp s 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod (pilot Maršálko). Zlikvidován k 20. 10. 1993.
5408 7/1967 6.1.1972 -1/72 1. slp s Zničen dne 6. 1. 1972 u 1. slp v Českých Budějovicích. Na prahu VPD došlo při zapnutí forsáže při startu k požáru a letoun shořel. Pilot mjr. Josef Janovský.
5409 7/1967 21.3.1991 1. slp -3/91 11. slp s 21. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Prodán 30. 5. 1994 do soukromého vlastnictví.
5410 7/1967 20.3.1991 7/67-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp s 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Po rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem na Sliač 3. 7. 1994.
5411 7/1967 20.3.1991 7/67-12/69 9. slp 12/69- 8. slp 11. slp s 20. 3. 1991 přelétnut od LO Kbely do Vodochod. Proveden nový nástřik a prodán do USA, Museum of Flight v Seattlu.
7113 2.4.1968 20.3.1991 -3/91 11. slp s 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Zde zlikvidován k 17. 5. 1994.
7114 9.4.1968 21.3.1991 8. slp -3/91 11. slp s 21. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Zde zlikvidován k 11. 5. 1994.
7115 4/1968 28.5.1983 -5/83 11. slp s Havárie dne 28. 5. 1983 u 11. slp v Žatci. Vysazení motoru během ostrých střeleb nad „Zónou Balt“ v NDR. Pilot pplk. Vladimír Daněk.
7201 4/1968 27.3.1991 1. slp? -3/91 8. slp s 27. 3. 1991 přelétnut pravděpodobně od 8. slp z Brna do Vodochod. Zde zlikvidován k 24. 5. 1994.
7202 4/1968 27.3.1991 -3/91 8. slp s 27. 3. 1991 přelétnut od 8. slp z Brna do Vodochod. Zde zlikvidován k 4. 5. 1994.
7203 4/1968 27.3.1991 1. slp? -3/91 8. slp s 27. 3. 1991 přelétnut od 8. slp z Brna do Vodochod. Zde zlikvidován k 11. 5. 1994.
7204 4/1968 27.3.1991 -3/91 8. slp s 27. 3. 1991 přelétnut od 8. slp z Brna do Vodochod. Zde zlikvidován k 16. 8. 1994.
7205 4/1968 31.10.1990 11. slp s Po odeslání na první SO od 11. slp zůstal v LO Kbely jako technologický vzorek. Později k VLU Prešov, kde byl zlikvidován k 31. 10. 1990.
7206 4/1968 20.3.1991 -3/91 11. slp s 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem na Sliač 3. 7. 1994.
7207 31. 5. 1968 20.3.1991 -3/91 11. slp s 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem na Sliač 3. 7. 1994.
7208 4/1968 21.3.1991 -3/91 11. slp s 21. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Zde zlikvidován k 4. 5. 1994.
7209 4/1968 21.3.1991 -3/91 11. slp s 21. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem na Sliač 3. 7. 1994.
7906 7/1968? 15.2.1972 12/69-2/72 9. slp s Havárie dne 15. 2. 1972 u 9. slp v Bechyni. Pilot kpt. Karel Tlamicha.
7907 7/1968 11.8.1981 12/69-4/73 9. slp 4/73- 1. slp -8/81 11. slp s Havárie dne 11. 8. 1981 u 11. slp v Žatci. Pilot npor. Miroslav Semenďák.
Autor : Radim Špalek / Bery 🕔10.12.2005 📕13.835

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře